Tuesday, 9 August 2011

dengar nasihat saya!

assalamualikum...

ok....
harini nak bebel...
sebab hari2 pon aq memang kena bebel,so aq pulak nak bebel kat sini
aq bebel menda baik jer,
jangan risau la..

ok,straight to the point!
camni ye kengkawan..
syurga dibawah tapak kaki??
ye..betul..ibu!
so,ape yang kita harus buat kat dunia yang hanya sementara ni?
hmm.....
cuba hormati mereka..(package ye,ibu dan bapa sekali)
sentiasa bercakap dengan mereka menggunakan nada yang tinggi??
salah..guna nada yang rendah(jangan meninggikan suara)

bagi ibu bapa yang ada anak yang suka melawan macam aq ni,
kena la paham jugak..
macamana cara2 nak treat kitorang..
basically memang anak2 yang jenis macam aq ni memang kena jaga hati parents,
but then kalau da memang kita ni buat mende yang betul,
but still kena blame,
pe korang rasa?
nak mengamuk jugak tak?
ok sabar!!
ye aq ada perasaan sabar tu,tapi still kurang daripada para alim ulama dan juga Rasulullah yang sentiasa sabar sangat apabila diperlakukan secara melampau oleh umatnya..

aq memang tak boleh duk kat umah lama2..
makin lama aq kat umah, makin selalu pulak mulut aq ni tak mampu bertahan,
Ya Allah,tingkatkanlah imanku..aminnnn

ha,pastu apa lagi kena buat...?
sentiasa kena ikut je ape yang diorang cakap,
jangan sesekali membantah selagi tak bertentangan dengan ajaran Islam,

lastly..
jaga la mereka selagi mereka ada di dunia ni,
bantu la mereka sebaik mungkin,
sentiasa berdoa untuk kesejahteraan mereka.
pekakkan telinga kalau kena bebel,reda je,terima je la kalau da taw parents kita kuat bebel.
sometimes memang ada time2 dia tension ngan keje, then kita yang kat umah kena..
that is so common la..

ok...
that's it!!

thanx 4 reading!!

7 comments:

  1. aku pon tak leh nak lama2, sempat la nak tacing sepam dua. HAHA


    jadi cara mudah, kalo aku dah stat2 nak tacing aku lepak bilik jaa kat atas. buat hal aku. mood aku dah ok, baru dok sembang ng dorang. HAHA

    ReplyDelete
  2. oh ye...aq silap tulis...bukan melawan ek,menjawab..
    aq ni baik je tak melawan cakap mak ayah, cuma menjawab je paling aq suka..hakhak. tapi aq tak perasan yang aq tengah menjawab..huhu

    ecah: ye,memang takley tacing lama2 ,kang nak mintak duit ngn sape plak kan??haha

    ReplyDelete
  3. Gua datang sini ada panggilan misscall dari lu tadi...

    gua tengok entri lu mau manja2 sama gua tadi?

    ahahaha

    Serius gua gurau.. keh keh keh

    gua da add lu dalam blog list gua.. :)

    Thanks yea join tadi...

    ReplyDelete
  4. hakhak..mau manja cket jah!! haha

    (huraw jugak!~)

    ReplyDelete
  5. kang korang akn jd emak jgk suatu hari nanti...jgn biarkan mak membebel sorang2 haha..jadi kawan jgn jd lawan !

    ReplyDelete
  6. pCL : hehe..ok. i do have ciri2 membebel tu..jaga la anak2 ku..haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...