Thursday, 7 July 2011

boleh tahan jugak budget nak wat bersih ni


(Diambil dari sumber yang sahih, Bersih 2.0)

ActivityUnitTOTAL
(RM)
General Campaign

10 ‘road shows’ around the countryRM2000 x 10 road shows20,000
Publicity Materials

Brochures of Bersih 2.0 Demands (100,000 copies in 3 languages)100000 brochures x RM0.2525,000
Banners for publicity and ‘road shows’ (3 languages)200,000 banners x RM0.036,000
Pickets100 pickets x RM606,000
Purchase of communications devices for use during rally100 items x RM20020,000
Safety/security allowance3000 volunteers x RM1030,000
T-shirts (5000 pieces)5000 T-shirts x RM9.0045,000
Total
152,000.00

RM152,000.00 (atau mungkin lebih)
Sila nilai sendiri sama ada wajar atau tidak, wang sebanyak ini digunakan untuk kempen sebegini.

~Sekian, terima kasih.
Bloggers Malaysia.. Kami Prihatin

2 comments:

  1. rasanya kalau pada dia orang nilai segitu bukan banyak mana pun.. macam celah gigi jer kot.. lagi pun sponser pun dah ada.. tu yg boleh buat perhimpunan tu.. pada kita2 jer nampak banyak gler.. untuk dia orang.. APA ADAHAL DENGAN NILAI CAM GITU.. ermm... mainan politik... tak suka campur... banyak yg x kene lam politik ni.

    http://www.noraluv.com/blog/

    ReplyDelete
  2. setuju sangat!!!! tak paham la politik skunk ni. pening pikir,susahla sume nak kuasa pastu tanak bersatu..hancur2

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...